Meer dan 120 voordelen voor de gezondheid van cannabis
Terwijl dit artikel niet gericht is op het recreatief gebruik van cannabis, spreekt het citaat van Terence McKenna direct over een heilig recht, waar in onze samenleving in toenemende mate wetten tegen worden ingesteld, namelijk de mogelijkheid om stoffen die vrij groeien op deze Aarde te kiezen en te gebruiken als ons medicijn.
If the words "life, liberty and the pursuit of happiness" don't include the right to experiment with your own consciousness, then the Declaration of Independence isn't worth the hemp it was written on. Terence McKenna
In een tijd waarin het bezit van een kruid als cannabis een vergrijp is dat kan worden bestraft met opsluiting, is het belangrijk voor ons om na te denken over hoe we op dit duistere moment in de tijd arriveerde. Kruiden werden ons tenslotte door God gegeven. Als je het woord natuur prefereert, het punt is hetzelfde, en het werd het beste door Bob Marley verwoord toen hij zei: "je kunt God niet vertellen dat het (cannabis) illegaal is".
En toch zijn er instanties die God, en jouw en mij, vertellen dat het illegaal is, ondanks een groeiende hoeveelheid wetenschappelijk bewijs dat het een groot potentieel als medicijn heeft. Doet dit niet op een of andere manier afbreuk aan de legitimiteit en autoriteit van degenen die aanspraak maken op het recht om te beslissen of een mens wel of niet een natuurlijke stof kan gebruiken om hun gezondheid te verbeteren, of hun geest te stimuleren? Zolang er geen kwaad wordt gedaan aan anderen in de handeling te kiezen van wat het beste is voor jezelf, wie kan rechtvaardige beslissingen nemen over de kwestie met betrekking tot de vrijheid om je eigen "medicijn" te kiezen?
Ware het niet voor het feit dat het menselijk lichaam de eigenschap heeft om op cannabis te reageren door middel van het endocannabinoïdensysteem (ES), zouden claims over zijn geneeskrachtige waarde veel minder gewicht hebben. Het ES omvat in feite een breed scala van fysiologische processen, waaronder eetlust, pijnervaring, stemming en geheugen. Zo fundamenteel zijn deze processen aan wat het menselijk gedrag motiveert en definieert dat het geen wonder is dat een plant met de macht om rechtstreeks van invloed te zijn op deze functies het onderwerp is van deze diepgaande controverse, maar ook van brutale, sociaal-economische en politiekgemediteerde criminalisering.
Inderdaad, het endocannabinoïdensysteem bemiddelt de psychoactieve effecten van cannabis in verband met haar "hoogte" en soms "dieptepunten." Iedere plant met het vermogen om pijn of ziekte te verlichten en die in de vrije natuur groeit vormt een significante bedreiging voor een conventionele medische instelling waarvan het monopolie is gebaseerd op het verzilveren van medicijnen uit gepatenteerde en merkgebonden chemicaliën.
Cannabis is echter geen nieuwkomer aan het felle debat over de vraag of de traditionele kruidengeneesmiddelen veiligheid en effectiviteit hebben bewezen binnen het "bewijsgebaseerde” model van de geneeskunde. In feite kunnen weinige planten aanspraak maken op wetenschappelijke, en in het bijzonder menselijke klinische gegevens ter onderbouwing die hun recht op bestaan verdedigen naast andere voorgeschreven medicijnen als een uitvoerbare behandelingsoptie. Inderdaad, het GreenMedInfo.com project heeft tot nu toe 129 verschillende ziektecategorieën onthuld die kunnen profiteren van deze opmerkelijke plant, en nieuwe onderzoeken worden op een wekelijkse basis toegevoegd.
Gezien de overvloed aan onderzoek tot vaststelling van de kans op een legitieme medische rol van de plant in menselijke ziektepreventie en behandeling, beginnen de getijden te veranderen tegen de foutieve informatie aan het publiek over dit waardevolle kruid. Het lot van de praktijk van de traditionele kruidengeneeskunde zelf, en onze gezondheidsvrijheid als een geheel, hangen in veel opzichten af over de vraag of de farmaceutisch gedreven medische wereld, en het medicijn convictie afhankelijke geprivatiseerde gevangenis industrieel complex er in slaagt om de door media uitgesproken wurggreep op de MSM mening weten te handhaven.
We hopen dat de positieve cannabis wetenschap, die pleit voor gezondheidsvrijheid door middel van de waarheid, zich wil wapenen en verzoeken dat je het op grote schaal verspreidt onder hen die ontvankelijk zijn voor rationele, wetenschappelijk onderbouwde discours over de voordelen van dit kruid.
Het bezit en gebruik van een kruid, maar vooral één die een dergelijk hoog niveau van veiligheid heeft, moet de keuze van vrije volwassen zijn, en geen reden voor de beëindiging van hun grondwettelijke en mensenrecht in verband met arrestatie en gevangenschap, die in deze dagen en tijdperk gelijk is aan slavernij en martelingen.
Door, Sayer Ji.
Jammer genoeg staat het boek niet online; het betreffende hoofdstuk staat hier:
http://www.mediafire.com/?yd9r24l29n342di
Het eindigt met een oproep tot een wapenstilstand en vredesonderhandelingen in de oorlog tegen drugs:
http://www.youtube.com/watch?v=REx1Klg53Eo
Weet ik ook wat ik zelf ook wat ik rook,als ik het ga kweken.Vaak rook je pure chemicalien wat ze afnemen van die kwekers die de wiet niet naspoelen de laatste 2 weken.
Eigelijk wel raar dat de cristelijke/religieuse elite er tegen is.Wel bereid zijn om een oorlog te starten tegen andersdenkende en alles uitroeien wat niet hun ideologie is,maar het verruimen van je geest is een taboe.
zo sprak de heer Wim van der Camp
- CDA lijsttrekker voor het Europarlement -
als antwoord op de vraag
waarom hij een groot tegenstander van cannabisgebruik is.
De vijand van God... is volgens christenen de Duivel...
Je begrijpt:
Wiet is van de Duivel... en natuurlijk niet van God...
Ik schreef destijds zeer kritisch commentaar op zijn one-liner. Het is een lang stuk en ik zal het inkorten tot de essentie...
Een goede dokter houdt zich verre van … moraal en politiek ...
‘Wiet is de vijand van God’ zei een hoog geacht CDA-kamerlid.
Dit noem ik: de duivel ten tonele voeren.
En nu die duivel toch ten tonele is verschenen om de moraal en de passie te preken neem ik de vrijheid om hier mijn antwoord aan de christenpolitici te formuleren:
Hoe was het ook alweer, de moslims aanbaden de duivel, zei de Paus. De heksen waren aan hem verknocht, zeiden katholieken én protestanten. En daarom mochten déze christenen vrijuit op die mensen jagen. Je herinnert je de verhalen over de kruistochten en de heksenvervolgingen?
Wist je dat er negen miljoen heksen zijn vermoord? Dat was nog eens een Holocaust, zeker gezien de geringere bevolkingsdichtheid
Vandaag aan de dag is de jacht op en vervolging van kwekers van marihuana schering en inslag. Geen propagandamiddel wordt geschuwd om de bevolking er van te doordringen dat wiet schadelijk is, dat het gedogen de criminaliteit verhoogd, dat er dooien vallen, et cetera, et cetera.
Aan de stijging van die criminaliteit is de politiek naar mijn mening voor meer dan de helft schuldig.
Ten eerste omdat de hele politiek al sedert 1976 te behoudend en daarmee te laf is gebleken om deze zaak voor eens en altijd te regelen.
Ten tweede omdat de politiek in casu de Staat met haar Openbaar Ministerie het monopoly op de cijfers - de criminaliteitstatistieken - bezit en die gegevens als ware dogma’s aan de bevolking probeert te verkopen, waarbij propagandistische middelen met een daarin verweven moraal van zondebokken en (sociale) schuld in het geheel niet geschuwd worden.
Met al hun prietpraat willen ze jou en mij klaarblijkelijk doen geloven dat het woord ‘crimineel’ synoniem is met het woord ‘slecht’ en ‘criminaliteit’ gelijk staat aan ‘slechtheid’.
Daar wil ik graag, met het citeren van de woorden van wijlen professor Louk Hulsman, een kanttekening bij plaatsen.
Het was crimineel om de Joden niet aan te geven, het was crimineel om homoseksuele handelingen te verrichten, ontzettend veel dingen waren crimineel. Dus criminaliteit zegt werkelijk niets over de vraag of iets goed of verkeerd is.
En ik praat hier vanuit mijn vak hè. Ik ben hoogleraar strafrecht en hoogleraar criminologie en ik weet er alles van. Ik ben nu 85 jaar en ik heb dus ontzettend lang in en aan die wetgeving gewerkt. Ik weet wat er kan en wat niet kan.
Dat hele strafbaar stellen van drugs heeft natuurlijk te maken met godsdienst. Godsdiensten hebben regels over wat je eet en drinkt, niet alle godsdiensten, maar veel godsdiensten, en zeker de woestijngodsdiensten, hebben allemaal regels over wat je eet en drinkt en wanneer wel en wanneer niet.
Wij pretenderen dus een seculiere staat te zijn en in een seculiere staat dienen die dingen die bij godsdienst horen en bij andere opvattingen, geen plaats te hebben.
Het hele idee dat een staat je vertelt wat je eet en wat je drinkt en hoe je het klaar moet maken en niet klaar moet maken is inderdaad naar mijn diepste overtuiging volkomen waanzin.
Louk Hulsman sprak deze woorden uit op 15 december 2008 tijden het cannabis tribunaal in Amsterdam.
Tragisch dat nu ook de liberalen menen dat zij de scheiding van kerk en staat als politieke handelswaar mogen gebruiken.
Nederland telt enkele tienduizenden kleine marihuanakwekers. Zij kweken voornamelijk voor eigen gebruik.
Zie je enig verschil in de gevolgen van de woorden van dit soort gezagsdragers en de jacht op de marihuanaplant en haar verzorgers?
Ook een heksenjacht… en een soort van kruistocht… met gelijkende patronen. Met gelijke leugenachtige negatieve propaganda en gelijke strafvervolging gevolgd door gelijke maatschappelijke ontering, zowel op financieel als op sociaal gebied.
...Gelukkige bijkomstigheid is, dat de doodstraf is afgeschaft...
Welterusten gezagsgetrouwen, slaap zacht volgzaam Nederland.
Cannabis officinalis en haar verzorgers waken over jullie gezondheid.
Copyright © 2010 Gerrit Ooiman
Het is echter niet zo erg moeilijk om je eigen plantje te kweken en met een beetje moeite kun je jezelf voorzien in wiet voor eigen gebruik. Ik doe dit nu al 3 jaar en kweek tegenwoordig wiet die ik normaal in de Greenhouse shop moest kopen thuis met greenhouse seeds die je gewoon online kunt bestellen. Je hoeft dus helemaal geen expert te zijn aangezien ik het op mijn leeftijd ook gewoon kan.
Ik denk dat de overheid in moet zien dat het eigenlijk gewoon allemaal niet klopt. Er zijn steeds meer mensen die thuis hun eigen wiet kweken voor eigen gebruik. Dit hoeft helemaal niet te betekenen dat iedereen die wiet kweekt ook meteen een dealer is of bezig is met illegale zaken. Er zijn ook verstandige en eerlijke mensen die zich bezighouden met het kweken van wiet. De markt voor thuiskwekers wordt steeds groter omdat mensen liever thuis kweken dan mee te werken aan de commerciële industrie. Nu ik mijn eigen plantje kweek weet ik tenminste ook wat ik rook en weet ik dat er geen chemicaliën in de wiet zitten. Ik weet niet of het een goed plan zou zijn als de overheid zich met de kweek bezig zou gaan houden, maar er zou wel iets moeten veranderen. Er hangt op dit moment zo'n slechte sfeer over het hele cannabis verhaal dat het naar mijn idee niet helemaal de goeie kant op gaat. Jammer want het gaat hier om een interessante plant die op goede manieren gebruikt zou kunnen worden.
Nu de wietpas is ingevoerd zie je dat het systeem helemaal niet werkt. Ik denk nu dus dat steeds meer mensen , net als ik dus al jaren doe, gewoon zelf wiet gaan kweken. Dit is beter dan klant worden van die straatschoffies die op dit moment in Maastricht al de handel overnemen.
Dit nieuwe beleid leid gewoon weer tot nog meer criminaliteit.
Het seizoen voor de wietpas problemen is op hetzelfde moment begonnen als het groeiseizoen dus ik raad iedereen aan om dit artikel: best outdoor cannabis seeds
maar even goed te bekijken. Is namelijk met het Nederlandse weer erg gemakkelijk. Wellicht is het een idee dat iemand de tuin van het binnenhof lekker vol plant met plantjes ? :) Wellicht moeten die politici in Nederland zelf wat meer roken om erachter te komen dat decriminalisering de enige goeie manier is om met cannabis om te gaan.
Wat een grapjas..
homegrown
Deze is niet zo mooi, maar wel grappig in de context.
http://www.youtube.com/watch?v=tAzP179cQSU&feature=related