P.uncia, laat de koran spreken over de koran zelf:
- Gekomen als een bevestiging van wat er voorheen geopenbaard werd (3:3);
- Een herinnering aan de mensheid (12:104);
- Een herinnering als waarschuwing (7:2);
- Een maatstaaf (3:4)
- Een wijs boek (10:1);
- Een duidelijke boek (12:1);
- Een boek dat uitleg geeft in detail gebaseerd op kennis (7:52);
- Een leidraad en genade voor de vromen (7:52);
- In het Arabisch, opdat het de taal is van begrip (12:2);
- Een boek waarin geen twijfel is (2:2);
- Een boek dat gekomen is om onduidelijkheden en onenigheden te verwijderen (16:64);
- Een boek dat vorige boeken erkent maar wat zelf niet erkent wordt; (2:101);
- Een boek dat indien men er van afwendt onrechtvaardig is en zichzelf schaadt (6:157);
- De beste statement (39:23);
- Een consistent boek dat herhaalt (39:23);
- Een boek dat wanneer gereciteerd wordt de huiden van degene die ootmoed en ontzag voor de Schepper doen rillen (39:23)
(vb 1) (vb 2) (vb 3);
Nog veel meer natuurlijk, maar nu ben je wel even zoet for thought hoop ik. =)
Vriendelijke groet
Mwoah, belangrijker voor de smaak is de kwaliteit van het vlees en hoe het wordt klaargemaakt, de dieren hebben hoe dan ook angst en stress.
Yezz, bij het slachten wel, je kunt de angst in de ogen van de dieren zien, begrijp me goed, ik heb niets tegen halal de angst bij "verdooft" slachten is net zo groot.
Mwoah, als je dat niet kunt zien is uitleg overbodig, je hoeft voor mij halal slachten niet te verdedigen, de dood komt snel en nagenoeg pijnloos maar de angst blijft.
Er zijn niet veel heidenen meer, ook de Islam heeft een hekel aan ze, ze zijn de spiegel voor de wereld.
Klik hier als je hier meer over wilt lezen.
Allaah zegt in vertaling:
Kun je me een bron gegeven van wat er in je citaat staat, ik wil er graag meer over lezen, opdat ik het heidendom waar je het over hebt beter kan begrijpen, bedankt alvast.
Sure, maar Adam was niet de eerste mens en beslist geen profeet, eigenlijk een mislukkeling die viel voor een vrouw.
Ik ben geen mentor Slaz, dat is mijn functie niet in dit leven, zowel jij als ik staan na dit leven voor onze Schepper om verantwoording af te leggen over onze daden.
Geloven en overtuiging zijn niet hetzelfde.
http://www.youtube.com/watch?v=W0gFoP6gY0A
Gewoon slachten is met slagpen en je ziet dat het in een seconde gebeurd is. (er zijn altijd fouten mogelijk maar deze zijn zeldzaam en dus niet representatief voor de norm van regulier slachten van dieren, gevogelte is een geval apart omdat daar helaas nog nauwelijks regels voor zijn)
Halal slachten levert overduidelijk onnodig leed op.
"Diervriendelijk" vlees kost 2 tot 3 keer zoveel als gewoon vlees. Al het in Nederland te koop aangeboden halal vlees is goedkoper en komt dus gewoon uit de bio-industrie.
Er is geen onderzoek dat halal slachten als diervriendelijke dan gewoon slachten beschrijft. Er is een enkel vele decennia oud onderzoek dat altijd door moslims "van stal gehaald" wordt dat de slagpen als dieronvriendelijk beschrijft. Een van de onderzoekers is moslims en in het onderzoek valt te lezen dat men niet wist of de slagpen wel goed was afgesteld en dat nader onderzoek nodig is. Dit nadere onderzoek is nooit gekomen dus is het erg waarschijnlijk dat het onderzoek methodologisch slecht was.
Moslims hebben geen poot om op te staan in hun claims over halal slachten. Het halal slachten staat zelfs niet eens in de Quran en kan dus niet als een universele geloofsuiting gezien worden en valt dus niet onder godsdienstvrijheid.
Zeker het artikel niet gelezen?
"Bij heel veel mensen leeft het naïeve geloof dat de westerse manier verlichter is dan andere methoden. Onze, humane wijze voor het slachten van vee bestaat uit bedwelming d.m.v. een stalen pin door het voorhoofd. Door deze verdoving zou de pijn van de slacht niet gevoeld worden. Dat is dus de vraag. Een onderzoek wees me op de interessante case-study waarin 3 van de 9 patiënten die op deze wijze zelfmoord probeerden te plegen nog lange tijd bij bewustzijn zijn gebleven na het penetreren van de slagpin. Daarnaast wordt bij het gebruik van een slagpin enkel het cerebellum doorboord, dat gedeelte van het brein dat lichaamscoördinatie aanstuurt, niet het gedeelte dat pijn registreert. De hersenstam wordt onaangeroerd gelaten aangezien het hart nu eenmaal door moet blijven pompen. Leegbloeden hoort er ook bij ons nu eenmaal bij. Het klopt, de hersenen zelf zijn doof voor pijn, dus de pin door het hoofd wordt niet gevoeld.De receptoren voor pijnprikkels van buitenaf blijven het vervolg echter gewoon registreren. Het schietmasker werd ook niet voor niets uitgevonden door Hugo Heis. Als directeur van een slachthuis te Straubing ben je wat blij als de dieren als vanzelf dood neer lijken te vallen. Dit wordt tegenwoordig bedwelmen genoemd, maar het is in feite een eufemisme voor een dier knock-out slaan en aan stukken snijden. De moslims en de joden brengen tenminste nog het respect op om te wachten tot een dier daadwerkelijk is overleden. In de tijd dat een vakkundig ritueel geslachte koe rustig ligt dood te bloeden uit een pijnloze wond, wordt ons vee al aan stukken gezaagd. Naast het schietmasker wordt ook elektrische bedwelming (PDF) en vergassing gebruikt als verdoving. Ook deze methodes zijn allerminst probleemloos te noemen en hebben als consequentie dat het dier al wordt uitgebeend terwijl het nog in leven is.
"Serieus, vier jaar durend vergelijkend warenonderzoek, werd gedaan door de zeer gerespecteerde professor Wilhem Schulze van de Universiteit Diergeneeskunde te Hannover. Met EEG en ECG werden hersen- en hartactiviteit gemeten bij schapen en kalveren. Het opzienbarende resultaat was dat bij de halssnede geen pijn gevoeld werd, de dieren snel bewusteloos en snel hersendood waren. De slachtpinmethode bleek echter verdacht te zijn. De dieren waren schijnbaar verdoofd, maar er werd aanzienlijk meer pijn gemeten"
Koning Hezekia (729-686 BCE) was de eerste die er een monotheïstisch geloof van probeerde the breien.
Maar monotheïsme was al ouder:
Dat is vanaf 11de eeuw BC.
Shangdi was de voorloper waar iets minder over bekend is maar dit was ook een vorm van monotheïsme vanaf 17de eeuw BC.
In Egypte was er onder farao Akhenaten tijdelijk monotheïsme vanaf 14de eeuw BC.
Voorlopers van Zoroastrianisme vanaf 17de eeuw BC en volgens andere bronnen vanaf 20ste eeuw BC.
Dit heeft overigens niets meer te maken met het artikel zelf.
Het internet staat vol bronnen, bedenk dat heidendom al net zo divers is als religies en andere overtuigingen en veel is overlevering.
Dat ligt eraan hoe je bedenken interpreteert.
De vraag is of het de wens van de Schepper is dat een mens (dat verstand is geschonken) zich onderwerpt aan Zijn "wil".
Black Elk (1863-1950) Lakota (Teton Sioux) holly man and writer.
"Brother, you say there is but one way to worship and serve the Great Spirit. If there is but one religion, why do you white people differ so much about it? Why not all agreed, as you can all read the Book?
Sogoyewapha, "Red Jacket" - Senaca~
"…[Peace] comes within the souls of men when they realize their relationship, their oneness with the universe and all its powers, and when they realize that at the center of the Universe dwells the Great Spirit, and that this center is really everywhere. It is within each of us. (From his book The Sacred Pipe)"
A Lakota seer
Who are the learned? They who practise what they know.
To spend more time in learning is better than spending more time praying; the support of religion is abstinence. It is better to teach knowledge one hour in the night than to pray all night.
One hour's meditation on the work of the Creator is better than seventy years of prayer.
One learned man is harder on the devil than a thousand ignorant worshippers.
That person who shall pursue the path of knowledge, God will direct him to the path of Paradise; and verily the superiority of a learned man over an ignorant worshipper is like that of the full moon over all the stars.
He who knoweth his own self, knoweth God.
Learn to know thyself.
Shooter, Lakota (Teton Sioux) man
"Traditional people of Indian nations have interpreted the two roads that face the light-skinned race as the road to technology and the road to spirituality. We feel that the road to technology.... has led modern society to a damaged and seared earth. Could it be that the road to technology represents a rush to destruction, and that the road to spirituality represents the slower path that the traditional native people have traveled and are now seeking again? The earth is not scorched on this trail. The grass is still growing there."
William Commanda, Mamiwinini, Canada, 1991
The Sacred Tree
Confucius
De Islaam heeft een betekenis, het woord zelf. Zoekt deze is op. =). En een moslim vindt het niet vreemd om overblijfselen en restanten te zien van monotheïsme overal op de wereld te vinden. De Schepper immers in de koran:
"En Wij hebben naar elk volk een boodschapper gestuurd, opdat zij Allah zouden aanbidden en at-Taaghoet (datgene wat buiten Allah aanbeden wordt) vermijden." (De Bij:36)
En de boodschapper van de Schepper zei:
"En de profeten zijn broeders van elkaar en hun geloof is één (dat wil zeggen dat alle profeten uitnodigden tot Tawhied(monotheïsme))." (Te vinden in Boechari en Moeslim)
De Schepper wenst het goede voor ons en heeft ons manieren laten zien hoe. Hij weet wat het beste voor ons is en wat ons schaadt in een volledige context, al weten of kennen wij de mens (nog) niet altijd de wijsheid erachter.
Net zoals de mens dingen niet schept zonder reden, zo schept de Schepper ook niet zonder reden en heeft Hij ons ook niet zonder reden of doel geschapen. Zoals de mens dingen als schoenen schept om hen te dienen, computers, en noem maar op. Zo heeft de Schepper ook ons mens geschapen om Hem te dienen, om ons aan Hem te onderwerpen, zoals alles in de universum onderwerpt aan Zijn wil. De mens heeft de schoen geschapen om de voeten en knieën te beschermen. Dat is de doel van de schoen, het kan als een voetbal worden gebruikt maar dan wordt het vernietigd. Zo ook dient de mens te leven naar zijn doel, en vanzelfsprekend is die doel een universele doel, een simpele doel, en die doel kan van niemand anders komen dan van de Schepper zelf. Deze doel heeft hij in velen boeken geopenbaard en in de laatste daarvan is de koran. Indien de mens streeft naar dit doel en hiernaar leeft zal het zichzelf nuttig zijn en ware vrede (met het universum) ervaren.
Vriendelijke groet
Ah, dus jouw Schepper heeft slaven nodig om Hem te dienen?
Vriendelijke groet
Sure, no doubt, maar mijn Schepper is mijn Vader en vriend, niet iemand waar ik bang voor ben of mij aan te moeten onderwerpen, voor mij wil Hij geen knechten maar respect en erkenning dat Hij de Schepper is.
Vriendelijke groet
Open vraag, alles is wederkerig, waarom zou Hij de mens geschapen hebben terwijl een leger van engelen Hem reeds diende en toch de mens hoger stelde dan de engelen.
De mens is in potentie hoger dan een engel wanneer het gehoorzaamheid betreft aangezien een engel niet ongehoorzaam kan zijn en geen nafs (ego) heeft. Een mens heeft daarom een grotere prestatie verricht wanneer die aan de Schepper onderwerpt door het gehoorzamen en overtreft in die zin de engelen.
Dus de mens zit tussen engelen en dieren en kan twee kanten op. Of hij volgt zijn dierlijke begeerten en kan zelfs lager vervallen dan dieren; Koran 95:5 en 7:179. Of hij stijgt uit boven zijn dierlijke begeerten en passeert de status van de engelen; Koran 15:29.
De Schepper zei tegen de engelen:
Koran 2:30.
Vriendelijke groet
Sure, niets nieuws, Pico della Mirandola sprak daar al over, jij blijft in de stelling dat de Koran een uniek gegeven is, dat is het niet, de Koran is slechts 1 van de wegen om je Schepper te vinden en te respecteren.
- Gekomen als een bevestiging van wat er voorheen geopenbaard werd (3:3);
- Een herinnering aan de mensheid (12:104);
- Een herinnering als waarschuwing (7:2);
- Een maatstaaf (3:4)
- Een wijs boek (10:1);
- Een duidelijke boek (12:1);
- Een boek dat uitleg geeft in detail gebaseerd op kennis (7:52);
- Een leidraad en genade voor de vromen (7:52);
- In het Arabisch, opdat het de taal is van begrip (12:2);
- Een boek waarin geen twijfel is (2:2);
- Een boek dat gekomen is om onduidelijkheden en onenigheden te verwijderen (16:64);
- Een boek dat vorige boeken erkent maar wat zelf niet erkent wordt; (2:101);
- Een boek dat indien men er van afwendt onrechtvaardig is en zichzelf schaadt (6:157);
- De beste statement (39:23);
- Een consistent boek dat herhaalt (39:23);
- Een boek dat wanneer gereciteerd wordt de huiden van degene die ootmoed en ontzag voor de Schepper doen rillen (39:23) (vb 1) (vb 2) (vb 3);
Nog veel meer natuurlijk, maar nu ben je wel even zoet for thought hoop ik. =)
Vriendelijke groet
Yezz, maar voordat de koran bekend was onder de bevolking in Europa ;)
Verder Slaz, ook ik zie liever de possitieve kant van de koran maar zolang er moslims zijn die menen aan de koran het recht te kunnen ontlenen om geslachtsgemeenschap met kinderen te hebben zal je de duistere kant van de koran moeten erkennen.
Geslachtsgemeenschap met kinderen? In de Islaam is iemand klaar voor geslachtsgemeenschap wanneer zijn lichaam daarvoor klaar is. "Moeder" natuur als je zo wilt noemen. Dit is de eerste keer dat ik hoor over dat de koran zoiets zegt, heb je ook iets om dit te onderbouwen? Dank.
Vriendelijke groet.
In deze gaat het niet over zijn lichaam maar over haar lichaam, weinig vrouwen van 60 of ouder hebben behoefte aan een jongen van 6.
Bron, Islam City.
Ik heb geen zin om hier veel woorden aan te spenderen Slaz, er is een verschil tussen lichamelijke en geestelijke rijpheid, het is duidelijk dat de koran kiest voor het lichaam en niet voor de geest.
Alle pracht van het Alhambra en alle andere wonderbaarlijke dingen die van uit de moslimwereld komen gaan daarmee verloren, 1 druppel olie doet een vat honing bederven en maakt dat de Islam voor mij een religie onder de andere religies is. Veel kennis, weinig wijsheid.
Vriendelijke groet.
Dat is overduidelijk als je naar de wereld om je heen kijkt.
Dat is het verschil tussen kennis en wijsheid.
Dat is niet mijn insteek, ik veroordeel geen individuele moslims, het zijn mensen die ieder voor zich de waarde van de koran zullen beoordelen, zoals ook ik dat doe. In jouw verheerlijking van de koran kan ik mij niet vinden maar als het jouw gelukkig maakt, wat moet ik daar op tegen hebben.
Net als ik sta je na je sterven voor je Schepper om verantwoording over je leven en daden af te leggen en in mijn verantwoording speelt de koran geen rol.