1. #conspiracies
  2. #list-en-bedrog
  3. #mindcontrol
  4. #misdaad
  5. #politiek
  6. #symboliek
  7. #terreur
  8. #vrijmetselarij
  9. Artikelen

<< error >> (our Markdown requires valid webpage links, not image links, see manual)

De vrijmetselaars methode van moorden: III- Het verschijnsel rituele moord& het bewijsprobleem, Dl 2

VERVOLG (van Dl 1, paragraaf over de zaken Cogne en Erba)

Dan is er een andere merkwaardige coincidentie die voor het eerst door de criminoloog Carmelo Lavorino is opgemerkt Hij is een van de beroemste criminologen van Italië en heeft zich met veel geruchtmakende misdrijven beziggehouden (bijv. met het Monster van Florence). Door de scene van het misdrijf in Cogne te analyseren, kwam hij tot de conclusie dat de moeder niet de dader geweest kon zijn, maar dat het iemand van buiten geweest moest zijn. Het merkwaardige van de zaak Cogne was dat het leven van de ouders van het vermoorde kind belangrijke paralellen vertoont met een verhaal van een Franse schrijver, Charles Ramuz (gest. '47) waarin een echtpaar verhuist naar een dorp in de bergen (precies zoals het echtpaar uit Cogne gedaan had) samen met hun twee kinderen van zeven en drie jaar; de jongste heet Celeste (nvdv: = "Hemel'' in het Frans) en hij komt op een soortgelijke manier om het leven als Samuele, het slachtoffer van de moord in Cogne, op eem ogenblik dat de moeder even weg is...
Vreemd toeval, nietwaar?
(noot v.d. vert.: Jawel! Herinnert u zich de brand in 'Het Hemeltje' nog? Cynisch toeval? Neuh! Was toch in of bij Urk? Anagram daarvan is 'Kur' dwz 'Cour' ='Hof', 'goddelijk' , toch?)
Dit soort 'toevallige' overeenkomsten zouden iig op zijn minst nader onderzocht moeten worden door de autoriteiten, en ze zouden toch op zijn minst tot de vrijspraak voor de moeder van het vermoorde kind moeten leiden, wegens gebrek aan overtuigend bewijs voor haar schuld.
Maar niemand heeft dit soort toevalligheden ooit serieus willen onderzoeken, en het zal ook wel nooit gebeuren...

Nu rest nog de 'handtekening' van de Rosa Rossa of van een andere organisatie te vinden die achter deze zaken zit.
In het geval van Cogne, vinden we een curieus detail: het dorp bevindt zich in het massief van het Gran Paradiso ('het grote paradijs') -zie daar dus het bewijs dat mevr. Carlizzi gelijk had met haar 'orakelvoorspelling'- , en het ligt vlakbij de berg Monte Rosa.
Wat betreft de moordzaak van Erba: de naam van de dader is daar Rosa Bazzi, echtgenote van Olinde Romano, dwz dat haar naam Rosa Romano luidt. Ook hier zien we dus weer de initialen RR. Er zijn nog veel meer symbolische en rituele verwijzingen in deze zaak, zoals de naam van de stad Erba zelf (='gras') die verbonden is met de kleur groen, wat bij uitstek een kleur is die hoort bij de Rosenkruisers. En verder heet een van de slachtoffers in deze zaak Valeria Cherubini (Cherubini= 'Engelen'), hetgeen allicht puur toeval is volgens mensen die denken dat esoterisme niets anders is dan idioot bijgeloof en dat het in werkelijkheid niet bestaat. Maar voor iemand die op de hoogte is van de theologische twisten tussen de Rosenkruisers en de Katholieke Kerk, heeft die naam veel meer betekenis.

(noot v.d. vert: Herinnert u zich de brand in 'Het Hemeltje' nog? Cynisch toeval? Neuh! Was toch in of bij Urk? Anagram daarvan is 'Kur' dwz 'Cour' ='Hof', 'goddelijk' , toch?)

Mevrouw Carlizzi en ik zijn niet de enigen die denken dat het in het geval Cogne om een rituele moord ging. Ook de onderzoeksjournalist Giuseppe Cosco denkt dat, alleen denkt hij dat de daad gepleegd is door een satanische secte, terwijl wij ervan overtuigd zijn dat ze door de Rosa Rossa is gepleegd.

Onze overtuiging is allicht alleen maar een stelling die nog nader onderzocht zou moeten worden. In het licht van onze versie van deze zaak worden echer wel een aantal tegensrijdigheden in deze zaak opgelost Zoals het feit dat de vader , ondanks het feit dat hij zou weten dat zijn vrouw hun kind had vermoord, besluit om een ander kind met haar op de wereld te zetten en al die tijd bij haar blijft.
En hoe het komt dat de moeder nooit is ingestort noch ooit schuld bekend heeft. Als ze de moord in een vlaag van verstandsverbijstering had begaan, hoe heeft ze daarna dan altijd psychisch evenwichtig kunnen blijven? En als ze psychisch in orde is, waarom heeft ze dan haar kind vermoord?
Hoe kan het dat het moordwapen nooit gevonden is?
Deze en andere vragen die rijzen in de zaak Cogne zouden simpelweg als volgt te beantwoorden zijn: de vader weet heel goed wat de waarheid in deze zaak is, en de moeder ook, maar als ze die zouden vertellen, -wie zou hen ooit geloven?
En als er mensen zouden zijn die hen zouden geloven, hoeveel van hen zouden hun baan dan kunnen behouden, en hoeveel onderzoekers die deze zaak verder zouden willen uitzoeken, zouden zelfs maar hun leven kunnen redden?
Maar vooral: hoeveel mensen - ook onder de lezers van dit artikel- zijn er die bereid zijn een eenvoudige werkhypothese als de onze verder te onderzoeken, als zelfs schrijvers als Dan Brown en Stephen King niet eens in staat blijken te zijn om in hun boeken iets soortgelijks te verzinnen als wij hier beschrijven?

En zo zijn er nog veel meer misdaden die overeenkomsten vertonen met deze zaken die wij hier besschrijven, en sommige van die overeenkomsten worden zelfs ook in de pers openlijk beschreven.

Maar met het bovenstaande hebben wij onze visie op dit soort zaken voldoende duidelijk gemaakt in het kader van wat onze bedoeling is met dit artikel.

HET PROBLEEM VAN HET BEWIJS

Wegens alles wat we hierboven beschreven hebben, zal het nog wel jaren duren voordat men openlijk het probleem van de rituele moord zal gaan beginnen aan te pakken.
Ten eerste is er het praktische probleem dat iedereen die achter de waarheid komt, het risico loopt te sterven en als hij voor politie/justitie werkt zal hij gegarandeerd worden overgeplaatst.

Ten tweede is er het culturele probleem. De vrijmetselarij- dat besef je al direct als je de lijst met grote persoonlijkheden uit heden en verleden die tot deze organisatie hebben behoord bekijkt- heeft voor een groot deel de Geschiedenis bepaald, en al die eeuwen lang heeft ze op een uiterst behendige manier haar grootste geheimen verborgen. Het is daarom nogal logisch, omdat onze officiele cultuur wezenlijk bepaald wordt door de vrijmetselarij, ofwel omdat ze vergaand beinvloed is door de het weten van de vrijmetsaars, dat uit de officiele documenten alles weggehouden is wat zou kunnen wijzen op die invloed net als alles wat hun geheimen zou kunnen onthullen. Het is daarom noodzakelijk om geduldig onderzoek te doen naar de symboliek van de vrijmetselarij om daarna pas de symbolen van deze organisatie in allerlei domeinen te kunnen ontdekken, bijv. in de architectuur, in de kunst e.d., maar ook in de misdaad dus.

Wie ons zou tegenwerpen dat we aan visioenen lijden of dat we science-fiction bedrijven met profetische pretenties, kunnen wij heel eenvoudig op de volgende manier van repliek dienen.

Om te beginnen is er nog nooit een roman geschreven die deze waarheden onthulde, want de auteur zou niet de gelegenheid krijgen om zijn boek te publiceren, gezien het feit dat de lezer zich wel eens af zou kunnen vragen of het misschien over ware dingen gaat. Daarom zijn de romans van dit genre, ook die van Le Carré of Dan Brown, veel minder 'fantastisch' dan de werkelijk zelf. (Noot van de vertaler: dit is niet helemaal waar, want de romans van Umberto Eco bijv. zijn wel degelijk uitgegeven en ze behandelen wel degelijk de waarheid over dit soort dingen, maar Eco is een groot geleerde en zijn boeken zijn heel moeilijk, zodat hij haast door niemand gelezen wordt, laat staan begrepen. Het zelfde geldt bijv. ook voor de Deense auteur Peter Hoeg.)

Tweede tegenargument: voordat je dit soort 'theoriën' als fantasie bestempelt, zou je eerst wel enige kennis van zaken moeten hebben zodat je weet waarover je praat.
Als iemand die niet zou weten wat de mafia is en Cosa Nostra, naar Sicilië zou gaan en daar een lijk aantreffen waarvan de handen en voeten op de rug zijn vastgebonden met een touw dat ook om zijn keel zit (nvdv:dat is een typische mafia vergelding waarmee ze aangeeft dat de 'prater' een 'geit'-'capra'- is, dwz een 'koppige domoor' die precies als een geit behandeld verdiend te worden-zie verder het 'toevallige' feit dat dat woord verwant is met dat van 'kapers' die in de recente terreur een rol speelden), zou hij wellicht ook denken dat het inbeelding is dat er een organisatie bestaat die absoluut heel Sicielië beheerst en die zo afrekent met verraders.
Of bijv. als iemand die niet bekend is met het Christendom, bij een serie misdaden verwijzingen naar passages uit de bijbel zou aantreffen, zou hij ze ook als betekenisloze details beschouwen, en niet in staat zijn om de katholiek symboliek die erin verborgen is, te herkennen. Zodoende zou hij die verwijzingen niet gebruiken bij een ev onderzoek naar de dader van het misdrijf, bij het construeren van een 'dadersprofiel' met name.
Goed. Mensen die zich bezighouden met en uitspreken over rituele misdrijven zonder de symboliek en de gescheidenis van de vrijmetselarij te kennen, bevinden zich zo gezegd in een vreemd land waarvan ze de taal niet kennen: dan is het ook logisch dat ze op de plaats delict niet bijv. de rol draad opmerken en niet in staat zijn om de schijnbare tegenstrijdigheden te ontrafelen en dat ze allerlei aanwijzingen negeren die voor een niet-leek absoluut duidelijk zijn.
Als we aan dit alles nog toevoegen dat de vrijmetselarij direct of indirect alle media controleert, dan begrijp je een beetje hoe moeilijk het is om de waarheid in de meeste van dit soort zaken te achterhalen.

Er is nog een derde oorzaak die verantwoordelijk is voor deze stand van zaken, en die is van psychologische aard. Het is moeilijk om de werkelijkheid die wij hier beschrijven te accepteren, en daarom hebben de meeste mensen de onwillekeurige neiging om niet te geloven dat zoiets als wat wij hier beschrijven mogelijk is. De meeste mensen willen die realteit gewoonweg niet zien, zozeer zijn zij doordrenkt van het rationalisme en het conformisme van onze heersende cultuur. Vaak ontkennen zelfs de ouders van de slachtoffers de mogelijkheid van hetgeen er met hun kind is gebeurt. Ze denken liever dat het om een ongeluk gaat en bijv. dat ze achtervolgt worden door het noodlot dat maakt dat ze steeds te maken krijgen met incompente onderzoeksautoriteiten, met kranten die vanwege een primeur valse berichten publiceren, - ze geloven liever dat dan dat er sprake is van een gecompliceerd en geraffineerd mechanisme als dat wat wij hier beschreven hebben. Een mechanisme dat zo secuur en complex is als een horloge, en dat maakt dat over bepaalde waarheden eeuwen lang alleen maar gefluisterd werd zonder dat ze ooit duidelijk zichtbaar werden.

Tenslotte is er een vierde reden of oorzaak voor dit alles. Laten we even de totaal irreeële aanname maken dat een rechtbank bereid zou zijn om de hypothese van een rituele moord serieus te nemen en dat ze op geen enkele manier door vrijmetselaarsorganisaties zou worden beinvloed (dát is pas een science-fiction idee), in dat geval zouden er onoverkomelijke problemen rijzen in de procedure van bewijsvoering. Want als men met veel moeite erin zou slagen om de daders te achterhalen (hoewel dat heel moeilijk is, is dat in enkele gevallen gelukt, zoals in de zaak van het Monster van Florence en in die van Erba) dan zou het nóg onmogelijk zijn de opdrachtgevers van die misdrijven die achter de schermen de organisatie besturen, te achterhalen, omdat het hier niet om een organisatie gaat die per brief of telefoon openlijk communiceert, maar via gecodeerde zinnen mbv welk communcatie middel dan ook, of het nu gaat om banale brieven of kranten of de televisie of boeken (soms boeken met een beperkte oplage of een beperkte distributie gereserveerd voor leden van bepaalde clubs e.d.), maar altijd wordt er gecommuniceerd door middel van symbolen en in een taal die voor niet ingewijden niet te begrijpen zijn.
Dientengevolge is de conclusie dat een rechtbank die onderzoek doet naar delicten die door de Rosa Rossa gepleegd worden alleen in de fantasie kan bestaan omdat een organisatie die rijkt tot in de hoogste regionen van het staatsgezag allicht nooit zichzelf voor het gerecht zal dagen.

HISTORISCHE EN CULTURELE ACHTERGROND VAN DE HUIDIGE SITUATIE.

Ik weet dat ik door alles wat ik in dit artikel schrijf, door de meerderheid van de mensen als een waanzieke beschouwd zal worden. En dat is voltrekt begrijpelijk.
Toen ik twintig was vond ik de verdediging van een advocaat die toendertijd zijn cilient van moord probeerde vrij te pleiten door aanwijzingen aan te voeren dat er in feite een esoterische secte achter zat, een absurde en krankzinnige actie van zijn kant.
Maar toen ik jaren later het 'systeem' begon te begrijpen, en de diepste geheimen ervan te doorgronden, was ik lange tijd perplex, en de belangrijkse vraag die ik me al die tijd stelde was: ''als ik niet gek ben, en als dus wat ik ontdekt heb waar is, hoe is het dan in 's hemels naam mogelijk om een dergelijk systeem in elkaar te knutselen? Hoe hebben occulte of verborgen machten ooit zo'n graad van criminele geraffineerdheid kunnen bereiken, en wij argeloze burger zo'n niveau van stupide onwetendheid? Hoe is is het mogelijk dat we op zo'n systematische wijze door iedereen , politici, massa media en Justitie om de tuin geleid worden?''
Ik heb in een lang en heel moeizaam proces ben veel later tot een antwoord gekomen op al die vragen.

Het probleem van de rituele moord is voor alles een cultureel en historisch probleem.
In Italië leven wij allemaal in een omgeving die doordrongen is van de Katholieke cultuur (de meeste mensen kennen deze cultuur goed genoeg om de invloed ervan op het dagelijkse gebeuren te herkennen). Maar ons leven wordt evengeod vérgaand bepaald door de vrijmetselaars cultuur, met dit verschil dat niemand behalve mensen uit de wereld van de politiek en de cultuur, die vrijmetselaars cultuur kent. Dwz: de symboliek, de rituelen, de codes en de modus operandi van die cultuur zijn bij het grote publiek totaal onbekend.
Rozenkruisers, Tempeliers en vrijmetselaars iha zijn eeuwenlang gedwongen geweest om zich te verbergen om aan de vervolging door de Katholieke kerk en de veschillende soevereine Koningen te ontkomen die zich verzetten tegen hun ideologie en hun wetenschappelijke ideeén en onderzoeken.
Die organisaties hebben zodoende hun wetenschappelijke, technologische en esoterischee onderzoekingen altijd in het geheim uitgevoerd, want al die eeuwen lang werden ze door de officiele macht verboden.
Het geheime karakter van de organisatie Rosa Rossa maar tegelijk ook het feit dat zij heel machtig is en diep in de staat en haar instituties is doorgedrongen, hoeft dus eigenlijk niet zo te verbazen. Want het is het logische gevolg van de eeuwenoude rol van de Katholieke kerk in de geschiedenis. Zo hebben de Rozenkruisers en andere geheime broederschappen die vaak onderling verbonden waren, zich op een steeds efficientere manier moeten organiseren om te kunnen blijven voortbestaan.

paolofranceschetti.blogspot.com

No Rights Reserved (CC0 1.0)
1
  1. johan-kierewiet@johan-kierewiet
    #71632
    Eheu, je hebt wel alle tags toegevoegd maar op 1 regel waardoor het 1 tag is geworden. Ik heb het voor je aangepast.